• Door naar de hoofd inhoud

Joeri Billast - Social Media Strateeg

Krijg Klanten op Social Media

  • Het geheim
  • Over mezelf
  • Mijn blog
  • Mijn boek
  • Mijn podcast
  • efficado
  • Contacteer me
  • Go to English site
Waarom zou je als kleine KMO kiezen voor Teamleader?

Waarom zou je als kleine KMO kiezen voor Teamleader?

8 mei 2020 By Joeri

Ditmaal wil ik het graag eens hebben over de Teamleader. Dit is een tool die ik al een tijd gebruik, want hij is superhandig en doet me veel tijd besparen.

Teamleader is eenvoudige software die het werk gemakkelijker maakt voor een groot aantal kmo’s. CRM, projectmanagement en facturatie worden in één pakket aangeboden.

Hoe heb ikzelf Teamleader ontdekt? 

Twee jaar geleden was ik bij een klant om een in-house training rond MailChimp te geven. Tijdens deze sessie vroeg de klant of ik geen programma kende dat enerzijds integreerde met MailChimp en anderzijds waar hij ook contacten in kon beheren en offertes en facturen mee kon opmaken. Ik heb op dat moment Teamleader voorgesteld. Immers ik had al veel positieve zaken over Teamleader gehoord, maar ik gebruikte het zelf nog niet. Door de vraag van deze klant ben ik Teamleader zelf gaan gebruiken en opleidingen erover gaan geven. Intussen heeft mijn collega   Rebecca haar certificaat behaald en zijn we met efficado Teamleader Channel Partner geworden.

Wat kan je nu precies allemaal doen met Teamleader?

Enkele populaire functies van Teamleader zijn het toevoegen van leads en het op de voet volgen van het verkoopproces. Je kan offertes opmaken in je eigen huisstijl en ze online via mail of via de post opsturen. Je klant kan de offerte online goedkeuren of feedback erover geven. Op basis van die offerte kan je nadien een project aanmaken en facturen sturen.

Je kan ook taken aanmaken en ze toevoegen aan een kalender die je deelt met je collega’s. Je kan de tijd die aan elke taak gespendeerd registeren en bijhouden. 

Een van de grootste voordelen van Teamleader, is dat het compatibel is met 200 meer verschillende apps en tools die jouw bedrijf waarschijnlijk al gebruikt. Zo kan je verschillende programma’s samenvoegen. Teamleader is dan het centraal punt waarlangs alle communicatie gebeurt via de verschillende applicaties.

Wat doet efficado met Teamleader?

Wij gebruiken Teamleader voornamelijk om onze leads op te volgen en offertes en facturen te op stellen en versturen. In Teamleader kan je al jouw contacten toevoegen, dit kan een persoon zijn of een bedrijf en uiteraard kan je beide linken. Om alles een beetje overzichtelijker te krijgen kun je ook tags toevoegen. Een tag is eigenlijk een categorie of label om jouw contacten beter te organiseren. 

Hierbij een voorbeeld van enkele tags van hoe wij leads indelen:

  • Prio 1: Leads die een offerte hebben ontvangen
  • Prio 2: Leads waarmee een afspraak geboekt is
  • Prio 3: Leads die sterke interesse hebben getoond onze onze diensten
  • Prio 4: Leads die lichte interesse hebben getoond onze onze diensten
  • Prio 5: Prospecten die nog geen interesse getoond hebben maar die we goed zouden kunnen helpen

Ook handig is dat ik bij elk contact kan zien welke communicatie ik al heb gehad met die persoon. Ik kan perfect opvolgen wat ik al gedaan heb in het verleden, zodat ik weet hoe ik mijn volgende gesprek met hen moet aanpakken. 

Gemakkelijke opvolging van facturen

Om de betaling van mijn facturen kort op te kunnen volgen, heb ik Yuki geïntegreerd met Teamleader. Yuki is het boekhoudpakket waarin mijn facturen in oplaad en wat uiteraard gebruikt wordt door mijn boekhouder zelf.

Hoe werkt het?

Ik stel al mijn facturen op in Teamleader en verstuur ze van daaruit via mail naar mijn klanten. Aan die factuur link ik de juiste grootboekrekening en die wordt dan automatisch in Yuki opgeladen zodat mijn boekhouder hier verder mee aan de slag kan en zodat ik mijn budget kan opvolgen.

In Teamleader zelf zie ik in één oogomslag welke facturen betaald zijn en welke niet. Voor de openstaande facturen waarvoor de vervaldatum verstreken is, stuur ik met enkele klikken een betalingsherinnering. Ik kan hier ook alle communicatie bijhouden die gelinkt is aan mijn klant en factuur. Door deze integratie te gebruiken, bespaar ik veel tijd. Ik moet niks meer kopiëren of manueel opsturen, ik heb geen papier nodig en moet niet meer in mijn online banking gaan kijken of een factuur nu wel of niet betaald is. Nu gebeurt alles in Teamleader en moet ik niets manueel meer doen.  

Welke integraties zijn er nog mogelijk?

Naast Mailchimp en Yuki heeft Teamleader nog veel meer interessante integraties. Ze hebben een lange keuzelijst, sommige zijn gratis en voor andere moet je bijbetalen. 

De categorieën waar je uit kunt kiezen zijn: agenda, bestanden beheren, betalingen, boekhouding, chat, contactbeheer, dashboard, e-commerc, e-mailtracking, exporteren, financiële gegevens, social media, , timetracking, VoIP en Web2lead.

Enkele voorbeelden van integraties je ook zeker eens moet bekijken zijn: Mollie, Gmail, Office 365, iCloud Calendar, Zapier, WordPress, Dropbox en LinkedIn. Via deze laatste kun je heel snel contacten toevoegen in Teamleader. Echt een aanrader.

Teamleader gratis uitproberen?

Als je zelf Teamleader eens wil uittesten, dan kan dit. Je kan de tool 14 dagen gratis uitproberen via deze link: www.joeri.link/teamleader. Wij kunnen jou een demo geven om je op weg te helpen.

Wil je na die 14 dagen Teamleader verder gebruiken en heb je een beetje hulp nodig? Contacteer mij en dan kunnen we voor een beginnersopleiding zorgen. 

—

Foto door Teamleader & Stijn Vanderdeelen / STYN

Categorie: Digitale Tools Tags: CRM, invoicing, Teamleader

  • Het geheim
  • Over mezelf
  • Mijn blog
  • Mijn boek
  • Mijn podcast
  • efficado
  • Contacteer me
  • Go to English site

Copyright © 2022 · efficado bv
Wonewei 4, 3360 Bierbeek, Belgium
VAT: BE 0534.541.660
hello@efficado.com
+32 474 623826

Disclaimer
Privacy Policy
Algemene voorwaarden