Over Joeri Billast

Joeri Billast - efficado


Joeri is digital marketing coach, gespecialiseerd in social media marketing. Hij helpt ondernemers, bedrijven en eigenaars van kleine bedrijven om digitale marketing en sociale media te gebruiken voor een betere business & personal branding en een effectievere communicatie met hun klanten en prospecten. Met andere woorden: hij helpt hen de controle over hun online aanwezigheid te nemen en zichzelf te presenteren op een manier die inspireert, indruk maakt en vertrouwen schept in hun capaciteiten, producten en diensten. Daarnaast bouwt hij samen met zijn klanten digitale marketing funnels.

Zijn focusgebieden:
✔ Strategisch digital marketing advies
✔ Conversiegerichte websites & marketing funnels
✔ Social selling (Facebook & LinkedIn)

Joeri geeft ook regelmatig seminars, webinars en trainingssessies over Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, Pinterest, Google+, YouTube, Mailchimp, Google Adwords en aanverwante onderwerpen. Hij was ook gastdocent aan de EHSAL Management School, postdoctoraat 'Digitale Marketing & Communicatie' over het onderwerp Business Analytics.

Professionele ervaring
20 jaar ervaring als Digital Enabler (Business Analytics, Digital Marketing, Social Media)

Joeri behaalde een masterdiploma Handelsingenieur (Brussel, 1999). Hij schreef een succesvol eindwerk over zijn onderzoek naar de status van data warehousing in België. Hij startte zijn carrière als ICT-projectmanager bij Telenet. Na 2 jaar trad hij in dienst bij CSC Computer Sciences, waar hij werkte als senior consultant op de Business Intelligence afdeling.

In 2005 werd Joeri een ondernemer en richtte hij BC Square op, een bedrijf dat zich specialiseerde in Business Analytics. In 2012 was zijn team uitgegroeid tot 13 personen. In 2013 nomineerde JCI Joeri als 'Jonge Ondernemer van het Jaar' in de provincie Vlaams-Brabant. Datzelfde jaar besloot hij ook om zijn leven over een andere boeg te gooien. Met garanties van continuïteit voor zijn werknemers en klanten verkocht hij de activiteiten van BC Square aan andere bedrijven. Zelf richtte hij EFFICADO op en begon hij andere ondernemers te coachen en op te leiden om hen te helpen hun doelstellingen te bereiken door effectief gebruik te maken van digitale tools en online marketing.

Nevenactiviteiten
Joeri combineert zijn dagelijkse werk met de verantwoordelijkheden bij andere organisaties.
Hij stond aan de wieg van de lancering van het BNI-chapter Leuven Artois in januari 2013. Dankzij een snelle groei werd het BNI-chapter opgenomen in de wereldwijde 'Hall of Fame'. Joeri was de eerste die vanaf de lancering tot september 2013 het voorzitterschap op zich nam.
Joeri was voorzitter van de investeringsclub The Money-Hunters tussen 2001 en 2016. Van mei 2016 tot april 2017 werd Joeri gekozen tot president van Rotary Club Boutersem-Bierbeek. Momenteel is hij sinds oktober 2017 mentor bij Voka Plato en is hij ook de oprichter van BusinessDate.be, een online netwerk voor lokale ondernemers.

Certificaten
Ralph Kimball - Dimensional Modeling (2012)
Digital Marketer - Content Marketing (lopend)
Digital Marketer - Conversion funnel mastery (lopend)

Boeken
Momenteel is Joeri een boek aan het schrijven over Facebook Marketing voor ondernemers. Eerder heeft hij  het populaire e-book "Efficiënter werken - Praktische tips" (verschillende edities, 2014-2015) geschreven en zelf gepubliceerd:

Persoonlijke info
Joeri (42) is Belg, vader van 2 kinderen en woont in Bierbeek, in de buurt van Leuven. Hij spreekt vloeiend Nederlands (moedertaal), Frans en Engels. In zijn vrije tijd gaat hij graag lopen, wandelen en doet hij aan yoga. Verder houdt hij er ook van om een avondje weg te gaan of trips te maken.