• Door naar de hoofd inhoud

Joeri Billast - Social Media Strateeg

Krijg Klanten op Social Media

  • Het geheim
  • Over mezelf
  • Mijn blog
  • Mijn boek
  • Mijn podcast
  • efficado
  • Contacteer me
  • Go to English site
Hoe Snapchat inzetten voor je eigen zaak?

Hoe Snapchat inzetten voor je eigen zaak?

25 februari 2022 By Joeri

Snapchat is tegenwoordig een van de meest populaire sociale-mediaplatforms. Wereldwijd zijn er 187 miljoen dagelijkse actieve gebruikers die 3,5 miljard snaps per dag verzenden. Als je doelpubliek tussen 13 en 34 jaar oud is, kan deze app je bedrijf helpen groeien als je weet hoe deze op de juiste manier te gebruiken.

Wat maakt Snapchat speciaal?

Snapchat is een mobiele berichtenapplicatie die wordt gebruikt om foto’s, video’s, tekst en tekeningen te delen. Elke afbeelding die je deelt, heeft een levensduur van slechts enkele seconden. Dit betekent dat als je bv. iemand een foto van je ochtendkoffie wil sturen, je kan kiezen hoeveel seconden je wilt dat die persoon ernaar kan kijken. De foto wordt daarna permanent verwijderd. Je kan ook verhalen(“stories”) delen met al je contacten: ze duren een paar seconden, maar je volgers kunnen ze 24 uur lang zien totdat ze verdwijnen.

Hoe de app gebruiken?

Het hoofdscherm is de camera. Je kan direct foto’s en video’s maken en deze delen. Bovenaan links op het hoofdscherm vind je de zoekfunctie de profielknop. Daar kun je je gegevens bewerken, vrienden toevoegen en een profielfoto maken.

Als je naar rechts veegt, zie je al je vrienden. Je kan hen berichten, snaps, verhalen, spraakmemo’s sturen en hun verhalen zien.

Als je naar links veegt, kom je op het Explore gedeelte. Daar zie je wat je vrienden hebben gedeeld, maar ook populaire verhalen van anderen.

Als je omhoog veegt, kom je bij je herinneringen terecht. Hier kan je alle snaps en verhalen zien die je hebt bewaard.

Waarom zou je Snapchat gebruiken voor je zaak?

In België telt Snapchat 3,25 miljoen gebruikers oftewel 32,8% van de 13-plussers, waardoor het mooie kansen biedt om mensen via dit kanaal te bereiken. Volgens onderzoek van het moederbedrijf Snap Inc. hebben 3 op de 4 Snapchatters de app vòòr, tijdens of na het winkelen gebruikt. Hierdoor stijgt de kans op impulsaankopen met 68%. Dit vanwege de beperkte tijd dat de gebruikers toegang hebben tot de content in de app.

Hieronder som ik nog enkele extra voordelen die het unieke platform je biedt:

1️⃣ Je kan connecteren met je doelpubliek

Net als elk ander socialemediaplatform kan Snapchat succesvol zijn voor je bedrijf als je het juiste type content met je publiek deelt. Content speelt een grote rol in deze app en je kan zo creatief zijn als je wil om contact te maken met je fans.

2️⃣ Je kan verhalen delen

Verhalen delen is een van de beste manieren om contact te maken met je publiek. Het delen van enkele van je dagelijkse activiteiten, het introduceren van je team of zelfs het tonen van een speciaal evenement, zal het vertrouwen van je klanten in jou vergroten. Geef hen een voorproefje van je dagelijkse reilen en zeilen in je zaak via Snapchat en laat ze je bedrijf virtueel bezoeken.

3️⃣ Je kunt promocodes en exclusieve deals aanbieden

Hoewel het idee dat de content binnen enkele seconden verdwijnt of slechts 24 uur beschikbaar is, misschien een beetje vreemd lijkt als het gaat om het promoten van je bedrijf, moet je onthouden dat Snapchatters impulsieve kopers zijn. Dit biedt een uitstekende gelegenheid om een ​​flash-sale te houden of een promocode exclusief aan je Snapchat-volgers te geven. Er zijn tal van manieren waarop je met de applicatie kunt experimenteren om mensen ertoe te brengen iets op je website te kopen of je fysieke winkel te bezoeken.

4️⃣ Je kan je publiek aanspreken

Dankzij de berichtenfunctie laat Snapchat je in realtime met je volgers communiceren. Je kan een vraag stellen of een poll maken en hen laten antwoorden. Je krijgt niet alleen meer inzicht in je klanten, maar ze zullen zich ook betrokken en gehoord voelen.

5️⃣ Je kan adverteren op Snapchat

Je kan nog een stap verder gaan door gebruik te maken van de mogelijkheid om advertenties binnen de applicatie weer te geven. De prijzen voor advertenties variëren wel sterk, afhankelijk van het type advertentie dat je wil weergeven.

Nu je een glimp hebt opgevangen van hoe Snapchat werkt, kun je beginnen te experimenteren. Laat je inspireren door praktijkvoorbeelden van anderen en laat je creativiteit de vrije loop.

Veel succes!

Categorie: Social Media Tags: snapchat

  • Het geheim
  • Over mezelf
  • Mijn blog
  • Mijn boek
  • Mijn podcast
  • efficado
  • Contacteer me
  • Go to English site

Copyright © 2022 · efficado bv
Wonewei 4, 3360 Bierbeek, Belgium
VAT: BE 0534.541.660
hello@efficado.com
+32 474 623826

Disclaimer
Privacy Policy
Algemene voorwaarden